Az iskolai tematikus hetek sorába 8 évvel ezelőtt került be a pénzügyi tudatosságra nevelést célzó Pénz7. Iskolánkban az idei tanévig csak osztálykeretben került sor az adott év témájának feldolgozására. Ám az utóbbi években több kollégánk is elvégezte a Pénziránytű Alapítvány által szervezett „Új lehetőségek a pénzügyi nevelésben” című tanfolyamot, így összegyűlt egy lelkes kis csapat és lehetővé vált, hogy iskolai szinten valósítsuk meg az idei év témáját, mely a ’Pénzügyi tervezés és megtakarítások’ címet viseli.
A csapat „motorja” és ötletgazdája Szabó Orsolya volt, akit lelkesedésünkkel megtámogattunk és elhatároztuk, hogy az idei tanévben iskolai szinten a tagozatainknak megfelelő órákat, feladatokat, vetélkedőket állítunk össze, melyek célja a diákok pénzügyi kultúrájának fejlesztése.
Iskolánk esetében minden átfogó program megtartása jól átgondolt, alapos előkészítést igényel, hiszen mind a 4 tagozat más-más formában tud részt venni benne, eltérő a jutalmazás, díjazás is. Az alsó tagozatos legjobb csapat, osztály egy ’Gazdálkodj okosan!’ társasjátokkal lett gazdagabb. A felső és a gimnáziumi tagozatok legjobban teljesítő osztályai az idei évben megnyíló Pénzmúzeumba mehetnek el. Ezeken kívül a résztvevők, az órákat tartó kollégák, segítők csoki eurót és ehető euró pénzeket is kaptak, ezeket a jutalmakat iskolánk alapítványa biztosította.
Csapatunk a következőképpen állt össze: Gáspár Margit alsó tagozat, Éberl Klára felső tagozat, Boros Beáta, Szabó Orsolya a gimnáziumi tagozat és Kun Ágnes és Bátki Ágnes az SNI tagozat programját irányította.
A Pénziránytű Alapítvány a programok lebonyolításához segítő önkénteseket is biztosított számunkra, így még 3 fő csatlakozott aznap a csapatunkhoz. A segítő önkénteseink banki szakemberek voltak, ők már évek óta részt vesznek ezen a tematikus héten, mindig más-más iskolában.
Március 8-án 8.00 órától került sor a foglalkozásokra minden osztályban egy rendhagyó óra pénzügyi óra keretében, és a kollégák többsége megértve a pénzügyi tudatosság korai fejlesztésének fontosságát, pozitívan állt hozzá minden kérésünkhöz. Nyomtatott óraterveket kaptunk, és osztottunk ki számukra, valamint egy – már megtartott- órát e témában meg lehetett nézni videón előre, és aki szerette volna PPT-n kivetítve tudta prezentálni az óra anyagát.
A visszajelzések pozitívak voltak, a kollégák többsége maga is élvezte ezt a rendhagyó órát. A diákokkal való beszélgetésekből kiderült, hogy mennyire fontos a pénzügyi tudatosságra való nevelés.
Köszönjük a Vezetőség pozitív hozzáállását a kezdeményezésünkhöz, az idei, kezdeti tapasztalatainkat beépítve jövőre újra nekivágunk!
Tima Emese (a csapat PR-osa)