2023 október 20-án megrendezésre került a 2. idegen nyelvi projektnap, melynek lényege, hogy népszerűsítsük a második idegen nyelveket: a francia, az olasz, és a német nyelvet. Néhány élménybeszámolót olvashatunk a diákjaink által:

Francia:

A francia nyelv népszerűsítése érdekében bementünk a 7. osztályba beszélgetni. Hatalmas örömünkre már akadt is olyan diák, aki tervez a későbbiekben a francia nyelvvel foglalkozni, vagy gimnáziumi tanulmányai során második idegen nyelvként szeretné választani.

Elmondtuk a tapasztalatainkat, megnéztük, mely területeken beszélik ezt a nyelvet és miért hasznos franciát tanulni, például sporttevékenységek miatt, illetve nemzetközi kapcsolatok szempontjából is.

A gyerekek legnagyobb örömünkre azokra a kérdésekre, hogy milyen híres francia embereket, gasztronómiai különlegességeket és épületeket ismernek, aktívan és hatalmas elánnal jelentkezve mondták be cukorkákért cserébe. Szóba került a francia labdarúgó – válogatott megannyi tagja, a francia forma1-es pilóták, illetve több színész is, akik francia gyökerekkel rendelkeznek. Köszönjük az érdeklődést!

Auer Aisa, Farkasréti Eszter, Vasileiou Sofia (12.a.)

Német:

A 2. idegen nyelv promotálása egy nagyon érdekes és tanulságos élmény volt több okból is. Rávilágított arra, hogy a gyerekeket érdekli a nyelvtanulás. Izgatottak, hogy németül tanulhassanak. Az angol nyelvi hátterük kicsi betekintést engedett nekik a nyelvbe egy kahoot kvíz segítségével. Persze az angol egy kétélű kard volt, mert vannak olyan különbségek, amelyek nem egyértelműek első ránézésre, de ott vannak. Volt olyan osztály, amelyik kevésbé vette komolyan a dolgot, és volt olyan is, amelyik nagyon kooperatív és érdeklődő volt. Az én jóslatom az, hogy nem lesz hiány németet tanulni akaró gyerekekből a jövőben.

Drienkó Károly (10.b.)

Olasz:

A gyerekek nagyon lelkesek voltak. Érdeklődtek és minden feladatot megcsináltak. a 8.c. osztályban kicsit fagyos volt a hangulat és nem voltak annyira lelkesek az elején, de a végére már feloldódtak és egyedül megoldották a feladatokat. A másik két osztálynál már nagyon jó volt a hangulat. Mindenkinek tetszett a zene, amit lejátszottunk. Lelkesen „dolgoztak” és mindenhol nagyon együttműködőek voltak. Megtanítottunk pár állatot a gyerekeknek és elmeséltük az olasz órák színvonalait és a mi véleményünket is megosztottuk velük. Próbáltunk vicces, jókedvű órát tartani, hogy minél több diákot toborozzunk és hogy bátorítsuk őket, hogy az olasz nyelvet válasszák a 2. idegen nyelvként.

Gaszt-Nemes Szófia, Belák Eszter, Rizmajer Blanka (10.a.)