A 2022/ 2023-as tanévben szeptember 30-ra esett a Magyar Diáksport Napja. Ebből az alkalomból intézményünk egy projektnapot hirdetett.

Idén is csatlakoztunk az Európai Diáksport Nap programjához, melynek keretében szervezetten sportoltak tanulóink. 2022. szeptember 30-én iskolánk valamennyi tanulója kapcsolódott a Diáksport Nap rendezvényeként az országos programhoz. Célunk az volt, hogy közösen, de mindenki a saját képességei alapján, csapatjátékban mozogjon, tornásszon és közben élményekkel telve, kellemesen elfáradva élje meg a közös játék, versengés örömét. A diákjaink (867 fő) ezen a napon, testnevelői irányítással minimum 60 perces aktív testmozgást végeztek.

Mivel az előrejelzések esős időjárást ígértek, A és B tervvel kellett készülnünk. Már előző nap eldöntöttük, hogy a B tervet fogjuk (kell) megvalósítanunk.

A jelenlegi körülményeink (megfelelő méretű tornaterem hiánya, iskolaudvar hiánya…stb.) megkívánták, hogy az iskola épületén belül minden lehetőséget (saját terem, folyosók, táncterem, pince…stb.) megragadjunk arra, hogy a sportos napot megvalósíthassuk.

A sportjátékot az alsós diákok kezdték. Öröm volt látni, hogy a szomorkás időjárás ellenére minden tanuló teljes erővel és nagy lelkesedéssel oldotta meg a különböző, korosztályuknak megfelelő feladatokat. Az alsósoknak és az Eltérő Tagozatos diákjainknak menetlevél szerinti programjaik voltak, úgy mint: kötélhúzás, sportkvíz, hullahop karikázás, ugróiskola, kirakós, just dance, átfutás kötél alatt és harcművészeti bemutató. A feladatok elvégzésével tanulóink minden testrészét megmozgattuk. Az intenzív mozgáslehetőség és megfelelő mennyiségű feladat segített a gyerekeknek abban, hogy egymásra figyeljenek és legjobb képességeik szerint oldják meg a feladatokat. Megtapasztaltuk, a csoporton belüli segítségadást, egymásra figyelést, a toleranciát.

A felsősöknek és gimnazista tanulóinknak filmvetítés mellett különféle feladatokat osztottunk ki, melyet az osztályfőnökeik, ill osztályfőnök helyetteseik segítségével valósítottak meg.

Ezek a következők voltak: kvíz kitöltése, rajz készítése: ’Kedvenc Sportom’ címmel, Osztálykép készítése: egy sport beállítású fénykép imitálása, melyből kiderül, hogy a tanulók, milyen sportot játszanak. Labdás játékok a tornateremben, azonos évfolyam ellen.

Fontosnak tartottuk az egyenletes terhelés és a csoporton belüli egyenletes munkamegosztást. A felsős és gimnazista tanulók versenyfeladatait az életkori sajátosságaik és terhelhetőségük figyelembevételével állítottuk össze. A feladatok között nagy szerepe volt a labdás ügyességfejlesztő gyakorlatoknak. Öröm volt megtapasztalni, hogy tanulóink gyermeki lelkesedéssel fogadták a feladatokat és komolyan vették a kihívásokat. Néhányan olyannyira bemelegedtek a játékba, hogy már-már komoly küzdelmek is kialakultak az évfolyamok között.

Összességében elmondhatjuk, hogy iskolánk minden tanulója nagyon jó hangulatú, vidám sportfoglalkozáson vett részt ezen a borongós, esős napon. Jövőre is szeretnénk csatlakozni a mozgalomhoz. Bízunk benne, hogy tanulóink is támogatják törekvésünket és legalább olyan aktívan vesznek részt majd a sportfoglalkozásokon, mint az idei tanévben.

  1. 10. 14.
    Testnevelés munkaközösség